En dag hos sjukgymnasten

Idag har jag varit hos sjukgymnasten och jag är helt slut i kroppen och själen. Det är inte bara det fysiska som är jobbigt utan även den mentala biten har blivit påverkad. Fast det tränar jag såklart inte upp hos sjukgymnasten. Fast jag känner att jag blivit väldigt osocial sedan jag blev sjukskriven. Jag orkar helt inte att umgås med människor i lika stor utsträckning som tidigare. Därför är det ett stort projekt som tär på psyket bara jag ska iväg och handla mat, eller som i det här fallet, för att rehablitera mig själv. Nu ska jag sätta på lite avkopplande musik och njuta. Barnen är nämligen inte hemma ännu så det är bara jag och Chopin.

Kommentera

